Zdrowe placuszki twarogowe

Zdrowe placuszki twarogowe

Te placki to mój ostatni przebój! Są po prostu idealne! Wychodzą przyjemnie słodkie i przede wszystkim bardzo lekkie. Rozpływają się w ustach... Świetnie sprawdzą się na śniadanie w leniwe dni lub jako drugie śniadanie na wynos do pracy. Możecie je podać z dowolnymi dodatkami - czy to owocami, czy jogurtem, a może dżemem lub rozpuszczoną czekoladą. Starałam się by była to zdrowa wersja, więc zamiast zwykłego cukru użyłam ksylitolu, a zamiast mąki pszennej zmielone na mąkę płatki owsiane. Jednakże obie wersje wychodzą równie pyszne i prawie że niewyczuwalna jest między nimi różnica. Jeśli zrobicie, to koniecznie podzielcie się opinią oraz zdjęciem, publikując je tutaj, na Instagramie lub przesyłając mi je na maila :)

Składniki

Ilość: ok. 15 placuszków twarogowych

  • 250 g twarogu (użyłam półtłustego ale myślę, że sprawdzi się też chudy)
  • 3 jajka
  • 3 łyżki płatków owsianych górskich
  • 2 - 3 łyżki ksylitolu
  • szczypta soli
  • olej kokosowy do smażenia
  • dodatki: owoce, jogurt, rozpuszczona czekolada, dżem, cukier puder

Przygotowanie

Na początku w misie blendera zmielić na mąkę płatki owsiane. Białka oddzielić od żółtek i same białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę.

W osobnej misce miksować żółtka z ksylitolem do momentu aż zrobią się one jasne i puszyste. Dodać twaróg rozgnieciony uprzednio widelcem oraz zmielone na mąkę płatki owsiane. Krótko zmiksować, aż składniki się połączą. Dodać do masy pianę ubitą z białek i delikatnie ją wmieszać przy pomocy łyżki.

Na patelni rozgrzać olej. Formować na niej malutkie placuszki, biorąc jedną łyżkę masy na jeden placek. Smażyć z obu stron na małym ogniu, bo szybko się rumienią.

Podawać ciepłe lub zimne z dowolnymi składnikami.

Smacznego :)

Zdrowe placuszki twarogowe 1 Zdrowe placuszki twarogowe 2